Hoe uw vinyl te repareren

Groene Auto

Elk type voertuig kan worden bedekt en gewrapt. In een auto is het veel gemakkelijker omdat het vinylpaneel slechts een zeer klein oppervlak bedekt. De bekleding wordt niet vaak in direct zonlicht aangebracht, zodat het meestal niet langdurig aan de zon wordt blootgesteld. Hoe lang dringen de zonnestralen door in het vinyl? In het algemeen kunnen de zonnestralen met een snelheid tot HDight door de bekleding dringen. De stralen kunnen ook worden gecontroleerd door de vorm van de afdekking zelf; in een vlakke afdekking kunnen ze veel meer effect hebben.

Buiten het voertuig kunnen de zonnestralen ook sterker zijn en dit kan leiden tot het verbleken van het lakwerk van het voertuig. Ook hier zijn er een aantal dingen die kunnen worden gedaan om het lakwerk van het voertuig te beschermen. Banden die in goede staat worden gehouden, die goed zijn opgepompt en een goed profiel hebben, kunnen schade door de zon voorkomen. Banden met een zachte onderzijde, die gewoonlijk niet aan de zon wordt blootgesteld, kunnen ook helpen om de band te beschermen. Ook producten zoals zonnescherm beschermen het voertuig tegen de zonnestralen.

Of uw voertuig nu binnen of buiten in de zon geparkeerd staat, bescherming tegen de zon kan een verschil maken voor het uiterlijk van het voertuig. Ook het veel voorkomende en vrij hinderlijke boomsap op een voertuig kan leiden tot schade aan de lak en steenslag op de voorruit. Of het nu jarenlang of kort blijft zitten, het is aan te raden om hier vanaf te komen. Een gemakkelijke en vrij goedkope manier om het te verwijderen is een klein spuitflesje witte azijn te kopen en dit op het sap of op het gebied rond de loopvlakken van de banden aan te brengen. Laat het verdampen en veeg het vervolgens weg met een microvezeldoek. Een ander idee is om wat witte azijn in een glas water te gieten en ongeveer een uur op het oppervlak te laten staan. De azijn zal eventueel achtergebleven vuil en vuildeeltjes absorberen, waardoor ze de lak op lange termijn niet kunnen aantasten.

steenslag/krassen: Deze zijn vrij eenvoudig te repareren en kunnen zowel digitaal als mechanisch verwijderd worden. Onder de juiste omstandigheden kunnen deze zelfs met de hand worden verwijderd, maar in sommige gevallen kan het, afhankelijk van de omstandigheden, niet geschikt of veilig zijn om te proberen ze te verwijderen.

Deuken/krassen: Afhankelijk van de plaats van de deuk en de hoeveelheid aanwezige schade, is de beste methode om deze te verwijderen bijtende zeespons enplane. De kleuren van de zeespons zijn van dien aard dat ze de deuk oplossen en het lakwerk laten zoals het was voordat de schade werd opgelopen. In sommige gevallen kan het metaal campagnes en verfwerk zal te redden zijn. Bij krassen kan het nodig zijn een plamuurprimer te gebruiken, ook wel bekend alsSimply Put Wax. Dit is een speciale primer die is ontworpen om de krassen op te vullen en het uiterlijk van roest op het voertuig te verminderen.

Niet-herstelbare kleine schade: Zelfs als er slechts een minimale deuk aanwezig is, maar het lakwerk is voldoende beschadigd om te resulteren in een merkbare helderheidsvariatie, en schaduwvorming op oppervlakken zoals radiotoetsen, zitkappen enz. is het verstandig om het onderdeel te laten repareren. De beste methode om dit te doen is door de beschadigde eenheid uit het voertuig te verwijderen, d.w.z. het beschadigde onderdeel te verwijderen en het dan in zijn bevredigende staat te herstellen. Kleine beschadigingen kunnen snel worden verholpen zonder de storende arbeidskosten die meestal bij een reparatiepoging komen kijken.

De twee meest voorkomende soorten lakschade aan voertuigen zijn beschadigingen door teer op de weg en boomsappen. De eerste soort is relatief gemakkelijk te herstellen door het getroffen gebied te schuren. In het tweede geval kan de schade worden beperkt door het gebied te verven. Vanzelfsprekend heeft veiligheid voorrang bij het werken aan lakwerk, en het dragen van lakmateriaal is dan ook van het grootste belang. Zorg ervoor dat u de juiste verfuitrusting gebruikt om schade aan het omringende schilderwerk te voorkomen. Spotrepair

Hier is een jaarlijkse lijst van de top vijf meest voorkomende lakschade’d door voertuiggebruikers.

1. Zonnedak accumuleert warmte die in het voertuig wordt vastgehouden, waardoor het kromtrekt en kreukt.

Zelfs als er binnen geen zonlicht is en het zonnedak geen buitensporige warmte afgeeft, is het toch raadzaam om uit veiligheidsoverwegingen een zonnedak in een auto te hebben. Scheuren en kreuken in de stoelen en de vloer kunnen een defect veroorzaken en vereenvoudigd als onderdeel van de dagrijverlichting in de voetenruimte. Met de komst van spraakgestuurde mobiele telefoontechnologie is het nu echter mogelijk om de auto daadwerkelijk opdracht te geven het zonlicht naar de achterruit te leiden. Dit houdt dus in dat een paar hoofd/oortelefoons naast het zonnedak, Panopticon dagrijverlichting en een laptop zonder hoofd worden geplaatst, waardoor het hele zonnedak en het dak in feite een cabrioletdak wordt.